3.1.2. Tratě (km)
1995 | 1998 | 19991) | 2000 | 20011) | 2002 | |
Provozní délka tratí celkem | 9 430 | 9 430 | 9 444 | 9 444 | 9 523 | 9 600 |
podle počtu kolejí | ||||||
jednokolejné | 7 497 | 7 490 | 7 515 | 7 515 | 7 645 | 7 725 |
dvou a vícekolejné | 1 933 | 1 940 | 1 929 | 1 929 | 1 878 | 1 875 |
podle rozchodu kolejí | ||||||
normální rozchod | 9 336 | 9 336 | 9 342 | 9 342 | 9 421 | 9 498 |
úzký rozchod | 94 | 94 | 102 | 102 | 102 | 102 |
podle povahy provozu | ||||||
pouze pro osobní dopravu | 41 | 41 | 427 | 474 | 474 | 486 |
pouze pro nákladní dopravu | 37 | 37 | 185 | 170 | 150 | 211 |
pro osobní i nákladní dopravu | 9 352 | 9 352 | 8 832 | 8 800 | 8 899 | 8 903 |
Neelektrizované tratě celkem | 6 687 | 6 571 | 6 601 | 6 601 | 6 630 | 6 674 |
podle počtu kolejí | ||||||
jednokolejné | 6 439 | 6 355 | 6 385 | 6 385 | 6 413 | 6 498 |
dvou a vícekolejné | 248 | 216 | 216 | 216 | 217 | 176 |
podle rozchodu kolejí | ||||||
normální rozchod | 6 593 | 6 477 | 6 499 | 6 499 | 6 530 | 6 574 |
úzký rozchod | 94 | 94 | 102 | 102 | 100 | 100 |
podle povahy provozu | ||||||
pouze pro osobní dopravu | 41 | 41 | 424 | 462 | 462 | 474 |
pouze pro nákladní dopravu | 37 | 37 | 82 | 88 | 78 | 138 |
pro osobní i nákladní dopravu | 6 609 | 6 493 | 6 095 | 6 051 | 6 090 | 6 062 |
Elektrizované tratě celkem | 2 640 | 2 859 | 2 843 | 2 843 | 2 893 | 2 926 |
podle počtu kolejí | ||||||
jednokolejné | 971 | 1 134 | 1 130 | 1 130 | 1 232 | 1 227 |
dvou a vícekolejné | 1 669 | 1 725 | 1 713 | 1 713 | 1 661 | 1 699 |
podle rozchodu kolejí | ||||||
normální rozchod | 2 640 | 2 859 | 2 843 | 2 843 | 2 891 | 2 924 |
úzký rozchod | 2 | 2 | ||||
podle povahy provozu | ||||||
pouze pro osobní dopravu | * | * | 3 | 12 | 12 | 12 |
pouze pro nákladní dopravu | * | * | 103 | 82 | 72 | 73 |
pro osobní i nákladní dopravu | 2 640 | 2 859 | 2 737 | 2 749 | 2 809 | 2 841 |
podle typu proudové soustavy | ||||||
50 Hz/25 000 VST | 975 | 1 193 | 1 152 | 1 152 | 1 256 | 1 254 |
3 000 VSS | 1 619 | 1 620 | 1 645 | 1 645 | 1 591 | 1 626 |
1 500 VSS | 46 | 46 | 46 | 46 | 46 | 46 |
Zdroj: resortní statistika MD | ||||||
1) změna metodiky inventarizace železničních tratí |