2000 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Provozní délka tratí celkem | 9 444 | 9 602 | 9 612 | 9 614 | 9 597 | 9 588 |
podle počtu kolejí | ||||||
jednokolejné | 7 515 | 7 757 | 7 746 | 7 746 | 7 746 | 7 719 |
dvou a vícekolejné | 1 929 | 1 845 | 1 866 | 1 868 | 1 851 | 1 869 |
podle rozchodu kolejí | ||||||
normální rozchod | 9 342 | 9 500 | 9 511 | 9 512 | 9 495 | 9 486 |
úzký rozchod | 102 | 102 | 101 | 102 | 102 | 102 |
podle povahy provozu | ||||||
pouze pro osobní dopravu | 474 | 486 | 47 | 47 | 11 | 10 |
pouze pro nákladní dopravu | 170 | 211 | 230 | 309 | 249 | 152 |
pro osobní i nákladní dopravu | 8 800 | 8 905 | 9 335 | 9 258 | 9 337 | 9 426 |
Neelektrizované tratě celkem | 6 601 | 6 659 | 6 630 | 6 617 | 6 556 | 6 528 |
podle počtu kolejí | ||||||
jednokolejné | 6 385 | 6 502 | 6 472 | 6 474 | 6 455 | 6 425 |
dvou a vícekolejné | 216 | 157 | 158 | 143 | 101 | 103 |
podle rozchodu kolejí | ||||||
normální rozchod | 6 499 | 6 559 | 6 531 | 6 517 | 6 456 | 6 428 |
úzký rozchod | 102 | 100 | 99 | 100 | 100 | 100 |
podle povahy provozu | ||||||
pouze pro osobní dopravu | 462 | 474 | 47 | 47 | 0 | 0 |
pouze pro nákladní dopravu | 88 | 138 | 202 | 254 | 177 | 108 |
pro osobní i nákladní dopravu | 6 051 | 6 047 | 6 381 | 6 316 | 6 379 | 6 420 |
Elektrizované tratě celkem | 2 843 | 2 943 | 2 982 | 2 997 | 3 041 | 3 060 |
podle počtu kolejí | ||||||
jednokolejné | 1 130 | 1 255 | 1 274 | 1 272 | 1 291 | 1 294 |
dvou a vícekolejné | 1 713 | 1 688 | 1 708 | 1 725 | 1 750 | 1 766 |
podle rozchodu kolejí / by gauge of tracks | ||||||
normální rozchod | 2 843 | 2 941 | 2 980 | 2 995 | 3 039 | 3 058 |
úzký rozchod | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
podle povahy provozu | ||||||
pouze pro osobní dopravu | 12 | 12 | 0 | 0 | 11 | 10 |
pouze pro nákladní dopravu | 82 | 73 | 28 | 55 | 72 | 44 |
pro osobní i nákladní dopravu | 2 749 | 2 858 | 2 954 | 2 942 | 2 958 | 3 006 |
podle typu proudové soustavy | ||||||
50 Hz/25 000 VST | 1 152 | 1 263 | 1 265 | 1 267 | 1 306 | 1 301 |
3 000 VSS | 1 645 | 1 633 | 1 670 | 1 684 | 1 688 | 1 712 |
1 500 VSS | 46 | 47 | 47 | 46 | 47 | 47 |
Poznámka: V roce 2003 změna metodiky inventarizace železničních tratí
Zdroj: MD
Excel